"Thoughts Of The Day"

" seharian mengadap muka bos...kalau bosan, better enjoy life sebelum kena kick kat tempat lain"

Monday, September 8, 2008

Riang ria Ramadhan...


Pagi itu,dengan ke'sepaian'an taik mata,aku bangkit dengan penuh dendam dan semangat membara.Hari ini aku yakin yang aku mampu melaksanakan nya.Ibarat pepatah melayu,jangan di jolok sarang tebuan,kalau kail panjang sejengkal..lautan dalam jangan di duga..dengan semangat Sonny Chiba,aku bangkit dengan senyuman bertaring air liur basi kering sambil mengerling ke cermin dan senyum sinis..hehehe..hari ni aku pasti menang!Hatiku berkata kata.Dengan yakin,aku melangkah terus ke kamar mandi untuk membuang daki..sesudah itu aku pun bersiap2 walau pun aku bukan nak kemana pun,tapi aku tetap nak bersiap walaupun aku hanya memakai seluar pendek dan tidak berbaju.Dengan gaya rambut sikat tepi,berseluar pendek adidas merah,dan tidak berbaju,aku terus meluru ke ruang tamu.sebaik saja daun pintu terbuka,dengan sepantas kilat juga hidung ku mengesan bau yang wangi yang mampu merangsangkan nafsu makan ku yang bila bila masa aje akan terbuka di ibaratkan "orang yang mengantuk disorong bantal".Tiba-tiba mata ku terpandang akan kelibat berketul ketul ayam goreng panas di atas meja.ppeeeerrrrggghh!!! Ini betul2 menggugat kestabilan seleraku di bulan nih.Kegagalan perjuangan ku sudah semakin menerbitkan sinarnya.Aku tak mampu menahannya lagi,langkah segera harus ku ambil..perjuangan ku yg umpama 'Street Fighter' itu sudah tidak boleh kupakai lagi.Dalam kekalutan yang tak mampu ku bendung itu,satu keputusan drastik harus di ambil,YA! cuma satu keputusan sahaja yang aku perlukan??.........aaaahhh!lupa kan pasal perjuangan yang aku tanam dalam diri aku malam tadi.Ni semua pengaruh luar je...Nekad tetap nekad,maka satu keputusan telah dicapai diantara aku dan ketulan2 ayam goreng tadi...jadi kami telah bersetuju,sukasama suka,ketulan ayam tersebut bersetuju untuk di lahap oleh aku sementara aku pulak bersedia untuk melahap ketulan2 ayam tersebut.....buuurrrppp!

p/s:Ni aku cerita ni untuk moral je..tak digalakkan ikut.kalau boleh tahan nafsu,tahan la....tak baik oooo.....kalau tak tak boleh tahan contact aku..hehehe...

2 comments:

Pemuda Malaysia said...

tak puasa rupanye...

IBU PUSPITA said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI