"Thoughts Of The Day"

" seharian mengadap muka bos...kalau bosan, better enjoy life sebelum kena kick kat tempat lain"

Friday, July 18, 2008

politikus

senario politik negara semakin menghimpit sejak kebelakangan ini.Aku masih tercari cari mana pihak yg benar dan mana yang salah.kebenaran ade dimana-mana..cuma kite perlu berusaha mencarinya.politik adalah kehidupan kita yang mana selagi kita bernafas tak kira sama ada nafas segar atau nafas berbau,politik adalah sebahagian dari kehidupan kita...apa yg aku nak ulas kan kat sini,adalah kesedaran kita betapa kita telah di politik kan sejak kita di lahirkan.Kalau kita ke kanan ada politik,kekiri juga begitu..

Kepolitikkan dunia telah lama wujud,sedar tak sedar kita senang senang berada di bawah pengaruhnya.Dari sekecil kecil politik sehingga sebesar besarnya,sehinggakan sanggup berpecah belah,berperang dan bunuh membunuh..uih!macam berat je aku punya citer ni...bukan ape aku sebenarnya tak berapa puas hati dengan corak kehidupan yang di amalkan oleh segelintir manusia zaman sekarang ni.Ade yang baik macam aku ni(hehehe..) di tindas,ade yang perangai tak buleh blah tu,itu la yang disanjungi.Memang susah dah nak cari kehidupan yang betul2 jujur dan ikhlas zaman la ni..semuanya nak pijak kepala.pijak la taik lembu ke,menyusahkan aku je...Sebetulnya tulisan aku ni tak la merujuk dengan mana2 pihak,just aku punya suara hati yang lunak ni je.Bagi aku selagi aku buleh idup dgn tenang,bebas,tak kaco orang,takde masalah yang bertimpa timpa mcm sekarang ni...
Jadi dalam kasus yang kepundetkan macam ni, kita mesti bertindak dengan lebih pantas.Jangan biarkan politik menguasai diri kita dan sebalik nya kita yang menguasai politik itu serta menjadikan nya sesuatu yang lebih baik dan bermanfaat bukan kepada diri kita tapi juga orang lain.Kekadang kesilapan spesis manusia yang bodoh juga yang meyebabkan kekotoran pada politik itu sendiri.Kesempatan yg diambil terhadap kelemahan orang lain yg mejadi punca kita mudah di kaburi dengan politik politik yang kadang2 kita sendiri sememang nya dah tahu tetapi masih lagi mempercayai politik2 seperti politik 'makcik Bedah'.
Politik penting dalam kehidupan...tapi jangan disalahgunakan.Apa pun kita kena ingat politik takkan berhenti,bak kata Karam Singh Wallia..."Aku takkan mati,selagi enjin motosikal aku ni hidup"( dia ke yang cakap macam tu?hah?).



No comments: